Alla inlägg under maj 2011

Av Maddä Andersson - 25 maj 2011 17:07

I dag är det fem år sedan vi var och hämtade dig.

Jag minns den dagen så väl, vi kom dit, du stod inne och det första vi tänkte var: Fan nej, hon är inte mellan 1,60 - 1,64.

Mamma tog på dig gjorden och tränset och skulle försöka lina dig. Något som du aldrig har blivit förut, men du försökte så väl, även fast det inte gick riktigt. Men du försökte.


Så har det alltid varit med dig, du har alltid försökt. När det kommer till nya saker att lära sig så har du alltid. Saknar dig så himla mycket. Men jag har fortfarande inte förstått att du är borta. Jag ser på bilder och videoklipp med dig utan att förstå..

Att ett djur kan betyda så mycket, det är inte klokt.


Blazie Box <3


     



Av Maddä Andersson - 23 maj 2011 20:43

nu har man kommit upp till idre, boendet är grymt fint :)

Men den långa bilturen kunde väl ha varit liiiite roligare... långa sträckor med bara skoog..... nejtack !


Samtidigt som det känns så bra, att jag är här, jag måste växa upp någon gång i livet. är trots allt 20 år,aldrig varit långt hemifrån.När jag åkte förbi där man svänger in till tällbergså kände jag: Så här långt bort har jag aldrig varit förut.

Det känns så konstigt, jag är inte van med det här...

Ångest i bilresan, ångest så fort jag åkte ut från våran grusväg ville jag stå på bromsen och stanna bilen. Men det gjorde jag inte. Sedan så gick det väldigt bra!


Men när det var ca 10 mil kvar till idre så började hjärtat rusa...




sovit i natt har man inte gjort heller... drömmde bara om min stumpa hela natten... <3


ska nog hoppa in i duschen nu, skriver senare någon gång om jag har lust :P

Av Maddä Andersson - 15 maj 2011 16:00

                                                                               

Sista dagen med Blazie...


Another chapter in the book can't go back but you can look
And there we are on every page
Memories I'll always save
Up ahead on the open doors
Who knows what were heading towards?
I wish you love I wish you luck
For you the world just opens up
But it's so hard to say goodbye

...

Av Maddä Andersson - 11 maj 2011 22:19

sitter och tittar på off the map.. vet inte om jag kommer kunna sova i natt. aööa snackar om att det ska bli åska, och jag vill verkligen inte sova då. Får sådan panik när jag vaknar av åska att jag inte vet vart jag ska ta vägen. men vi får se hur det går..



I always knew this day would come
We'd be standing one by one
With our future in our hands
So many dreams so many plans

Always knew after all these years
There'd be laughter there'd be tears
But never thought that I'd walk away
with so much joy but so much pain
And it's so hard to say goodbye

Av Maddä Andersson - 11 maj 2011 12:28

ja, det står rätt.. jag sitter faktiskt i min gamla skola och hälsar på. Är här med Carro Larsson, har inte sett henne på över ett halvår !! <3 Vi har ätit lite mat här, ska snart upp till birjer så han får skriva på papper så jag får pengar!




men just nu är livet jobbigt... jag kommer ta mig igenom det här, men jag måste ändå få stanna upp och ta det lungt, låta mig känna sorg.. och jag måste ta vara på dom här dagarna vi har kvar tillsammans, inte låta någon tid gå till spillo..

 

You'll be in my heart wherever you are <3

Av Maddä Andersson - 5 maj 2011 19:44

vad är detta? Andra inlägget på bara någon timme? Snälla maddä vad är det med dig=  


jaja, har faktiskt pluggat lite, fast jag inte går i skolan :P Kollat igenom recepten från skolan och så, lagt in mycket på datorn, hade ju inget annat att göra :P


Nä ska ta och gå över till hotellet nu och se om det finns lite mat för mig ^^ sedan blir det att se på criminal minds, men först blir det mat framför semesterduellen :P

Av Maddä Andersson - 5 maj 2011 18:21

Nu var det ett tag sedan man uppdaterade något här. Men det har väl inte hänt så himla mycket.


I lördags festade jag med bästaste tiger <3 grym kväll måste jag säga att det var! Saknar dig stort just nu!


Sedan har jag väl inte gjort så mycket mer. Åkte tillbaka hit till tällberg i måndags kväll, jobbade lunch tisdag och onsdag. Igår så hade jag hand om lunchen själv, ialla fall det varma, fredrik satt på kontoret så det var ju bara att hämta honom om det skulle bli något. men allt gick bra. Och i dag är jag ledig, och det känns fan inte bra... Vaknade strax vid nio i morse av att jag inte kunde andas, sedan så har jag varit vaken sedan dess. Och det finns ju absolut inget att göra här! Men men, sitter och väntar på bättre tider.


Något mer som hänt i livet? Jag tror inte det, känner mig sjukt rastlös, men kroppen är helt slut, på något konstigt sätt, då jag bara har suttit ner hela dagen, plus en powernap på ca 2 timmar.

Vill verkligen hem nu, saknar mina hästar så ! Men jag kommer sakna Åkerblads grymt mycket, det har varit roligt att vara här och jag tror att det redan har gått 6 veckor O.O tiden går väldigt fort.


Nä, jag ska ta och skriva lite annat på datan nu så jag har något att göra, sedan ska jag gå över till hotellet och äta lite mat. Puss

Ovido - Quiz & Flashcards