Alla inlägg under december 2010

Av Maddä Andersson - 30 december 2010 22:52

Nyårafton i morgon och den kommer spenderas hemma hos anna :)


Jag hoppas bara att det nya året som kommer ska bli bättre än det som har varit. Har gått igenom så mycket det här året, och jag vill inte göra det igen. Ett år med så mycket känslor, och mest har det faktiskt varit mot det negativa hållet. Därför hoppas jag att jag kommer få känslor detta år som kommer, men då mer mot det positiva hållet.

Det är nästan bara det som jag önskar av nästa år, och en till grej, men det är inget som jag vill skriva här...



Ja, i morgon så är det bara att tagga, fast nu känner jag att det kvittar... är nog för att jag väldigt trött. Har ju hållit igång kanska mycket i dag:) Följde med mamma och ettan in till ridhuset och sedan så satt man där några timmar, efter det så kom man hem och då var det bara att värma sig lite och sedan sticka upp med blazie till paddocken så hon skulle få röra sig. Och kan säga att det gick kanon !!! galopperade väldigt mycket, och är hur nöjd som helst :) tänk att det ändå har blivit något av den där taniga travaren mamma köpte för några år sedan :)


nä nu ska jag sova. titta på lite martin mystery och sedan sova. God natt alla !

Av Maddä Andersson - 30 december 2010 16:37

jag är så himla ttrött !!! väntar på maaaaat !!!

Fest i morgon tagga satan :D:D:D:D

Av Maddä Andersson - 27 december 2010 22:23

Ja, åkte ju upp till borlänge i dag för att köpa mig en dator... efter många om och men så tog jag mig en dell, har väl inte hört så där jättebra saker om dom, men den som jag tog verkar bra :) bara att hålla tummarna !

Köpte mig även lite smycken och en stickad cardigan.


Red på ettan i dag :) mamma var med på blazie och det gick bra. Ettan fick se islänningarna för första gången i dag, och jag tror hon undrade vad fasiken det var för saker som stod där och kollade på henne. Men det gick bara bra :)

Nä nu ska jag fixa mer med dator sedan blir det väl att sova antar jag !


TAGGA NYÅR DÅ DA ????

Av Maddä Andersson - 25 december 2010 20:54

Ja nu är julen över... fy fan vad skönt !!!!!!!!!!!!!!!!!!


Och nu till det andra... hur fan tror ni att jag ska klara av det ?? Det funkar ju inte´! Har ju förfan inget jobb att tala om, hur ska jag kunna ge er pengar ??

Av Maddä Andersson - 16 december 2010 09:00

om åtta dagar är det julafton. För mig så känns det väl ändå ganska okej. Har inte känt av all panik som jag brukar få runt jul, men det kanske är för att jag helt enkelt har försökt inse att det det bara är jul en gång om året och att man kanske bara ska blunda och låta det ha sin gång. Även fast jag bara väntar på att allt ska vara över!


I går var det en väldigt svår dag för mig, psykiskt. Fick reda på en hel del saker, som har med mig och mamma att göra, och det brast för mig. För även om jag redan visste om det, så kändes det så svårt att höra det av någon annan. (Det är inget farligt jag har fått reda på. Mamma ska inte dö eller något, utan det handlar om henne och mig)

Fick även reda på att den person som jag har lärt mig tycka om så otroligt mycket men ändå inte vet något om, ska flytta ibörjan på nästa år. Och att jag ska lära mig att stå på egna ben och försöka komma framåt i mitt liv. Men jag känner mig inte redo. Jag känner att jag kommer inte kunna stå på egna ben, inte riktigt än, och jag tycker ju så himla mycket om denna person ! :'(... så just nu känns det ganska ledsamt...

AoG

Av Maddä Andersson - 13 december 2010 22:33

Den visar att vi hör ihop
som ett försiktigt glädjerop
förenar det oss i det bitterljuva
det liv vi måste klara av
och allt vi tog och allt vi gav
så vi kan våga ropa hallelujah

 

 

 

  

Av Maddä Andersson - 13 december 2010 08:50

Nu är det morgon och jag ska ta och börja klä på mig för att sedan åka till jobbet. Eller farfar får ta och skjutsa mig, eftersom min lilla bil behöver åka till doktorn :( Men snart är han frisk igen :D


jaja, ta väl ta och börja gör mig i ordning..

hej svejs !

Av Maddä Andersson - 12 december 2010 11:58

I morgon ska jag jobba, skönt som tusan ! Jobbade i fredags, dom ringde in mig från piren, så jag fick låna pappas bil :D Wiii vilken härlig bil :D :D älskar den ju !


Nä nu ska jag ta fram sparken och åka upp till classe för en tur på banan om den ser fin ut :)

Ovido - Quiz & Flashcards