Alla inlägg under mars 2010

Av Maddä Andersson - 27 mars 2010 20:50

är lite nöjd just nu :) har hittat några episoder av Biker Mice from Mars på youtube, som jag inte har sett förut. Det är från den gamla serien, och nu har någon gullunge någonstans i världen laddat upp avsnitt som inte har funnit på yt förut ! ^^ Jag är en ganska glad tjej :P

 

Men men, borstat på eve i dag, hon tyckte det var skönt att få bort lite vinterpäls. Eller det är väl inte lite som rasar av... det är ganska så MYCKET !

Fick också reda på att hon ska åka hem igen när det blir gräs och grönt, lite sorligt tycket jag :(... får hoppas att det tar lååång tid innan det kommer något grönt på våran kära gamla jord. tycker om den där hästen...


  

Av Maddä Andersson - 25 mars 2010 21:13

   

ORKA VARA SJUK !!!!!!  

Av Maddä Andersson - 21 mars 2010 22:15

har inte bloggat på ett tag, har inte haft så mycket att skriva, och har dessutom inte haft tid. Och så har jag helt glömt bort :P

Men praktiken är bra, trivs där och har jag tur så har jag nog lite extraarbete där som väntar, typ på helgerna och så :D får laga otroligt mycket mat och alla är så där skönt knäppa i huvve, så då trivs jag som fasiken :P

har varit med min arvid nästan varenda dag, hon lär väl ha ihjäl mig snart eftersom hon tröttnar nog på mig :P xD <3

Ska börja ta hand om elliot på torsdagar nu. Inte för att en dag i veckan hjälper, men då får han göra något annat än att vara flänga runt  i skogen, med antingen förstor sadel eller en sadel som är trasig. Har tänkt mig att börja från marken på honom, tömköra, longera, så att det kanske blir lite bättre i ryggen för honom.


för övrigt så har det väl inte hänt så mycket i mitt liv. Jo, typ räddade lilla Muffin i dag från elliot. Hade inte jag och tiger varit där är jag ganska säker på att eliot hade haft ihjäl den där stackars ponnyn... det var fasiken inte kul att se på. Och ägaren... brydde sig inte alls, kom dit, gav hästarna mat och åkte hem, medan jag och tiger typ stirrade på lilla muffins i över en timme, ifall han skulle hamna i någon chock eller så. Men som tur var så blev det inget sådant, och när vi åkte verkade det som att han hade piggnat till igen :)


nu sitter jag och spelar tomb raider chronicles, springer runt på en u-båt och har nu tappat bort mig totalt, fattar inte riktigt vad jag ska leta efter :P


nä, nu ska jag forstätta att spela ett tag och sedan sova.

puss på er, speciellt på min josefin, eftersom hon är min Arvid <3

Av Maddä Andersson - 10 mars 2010 23:23

Dagen började väl inte så himla bra. Kom ner till tågstationen, och kom på att jag inte hade med mig mitt busskort så jag kunde inte åka med tåget. Så jag ringer till farsan och säger att jag måste ta bilen, han var väl inte så glad, men jag fick ta den i alla fall. Kom tio minuter försent, men det gjorde inget. Det ar typ 15-20 minuter att gå till tågstationen från farsan, så det fanns inte en chans att jag skulle hitta hämta kortet.


Men i dag har jag fått gjort buffematen ! marinerad kyckling med kryddiga grönsaker. Alla blev nöja med det. Jag har varit där i två dagar och jag får redan hålla på med varma maten. På tolvsbo så det enda jag gjorde med det varma var att hålla koll så det inte typ kokade över ifall den som stod där var tvungen att springa iväg och göra något annat. Jag var där i ett halvår.

Johan sa också att jag skulle ju klara mig själv i restaurangen :D (Y), men jag tror inte jag har det självförtroendet till att göra något sådant. men kanske om någon vecka, när jag riktigt har kommit in i det .


Sedan så åkte man med tiger till stallet, och har jag riktig otur så kanske jag får åka upp till akuten i morgon och röntga foten ><


nu ska vi sova med katterna hej svejs

Av Maddä Andersson - 8 mars 2010 21:33

Jadu, lite svårt hade jag att sova i natt, först pga katterna som bråkade, och för att anna panna snarkade gott i mitt öra ^^ men jag var inte riktigt trött heller, men det måste ha varit för att jag var nervös inför praktiken.

Men jag kom dit till åtta, fick en rundtur, och köket var väldigt litet, men det var mysigt. sedan fick jag börja med salladen, men fick sluta med den snabbt för johan hade glömt att han satt en deg på jäsning, och han var på möte, så degen höll på att explodera, men då kom den andra kocken och han sa hur jag skulle göra med degen. Så det slutade med att jag bakade limpor, och sedan fick jag fixa salladen. Jag fick hålla koll på potatisen och såsen och när vattnet hade kokat upp skulle jag ha i makaroner... slutade med att jag hade makaroner i potatisen och såsen, och över hela spisen >< x)


sedan har man nog rullat 12 kg järpar, ska göra lika mycket i morgon...

Och när jag skulle åka hem så startade inte bilen, det visade sig att jag hade glömt stäng av lyset på morgonen >< men som tur var så fanns det startkablar och jag fick hjälp så jag kom i väg ^^



nu sitter man i lägenheten igen :) <3

Av Maddä Andersson - 7 mars 2010 23:40

nu sitter man i lägenheten och ska sova här med anna och tiger :) och katterna :D

Ska snart gå och lägga mig för ska upp tidigt i morgon och skjutsa pappa till jobbet halv sju så att jag kan ta bilen och åka upp till piren där jag ska praktisera :=) är nervös som fan, eftersom jag inte vet hur det är på det där stället eller ens hur det ser ut ^^

men det kommer nog att gå bra.


nä nu ska jag ta och göra mig iordning för att sova


puss och god natt <3

Av Maddä Andersson - 5 mars 2010 22:03

eller egentligen inte... har så mycket tankar, men kan inte få ording på dom.


Men i morgon så ska man in till smedjebacken och bli firad... jippi... eller inte, hatar sådant där.


Men min skönhet Arvid kommer till mig i alla fall :) <3

Av Maddä Andersson - 2 mars 2010 19:26

jadu, satt nyss in bettskenan för första gången på över ett halvår.

Ont som fan gör det, snurrar i huvudet >< har inte använt den för jag har alltid trott att den ligger mot mina visdomständer, men nu visar det sig att det gör den tamefan inte !!!!

Så nu har min glugg öppnat sig lite granna bara för att jag inte har använt den.

inte känner jag mig som en idiot.. nä inte då >< Så det blir väl till att använda den ett tag nu framförver, så mina tänder åker på plats.. avskyr ju gluggen som pesten, hatar den! vill inte ha den där !!!!


nä nu ska jag sitta och låta tårarna rinna lite för det gör ont >< hahah x)

Ovido - Quiz & Flashcards