Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

en stark jävel

Av Maddä Andersson - 25 oktober 2012 22:07

det är jag. Eller kan jag kalla mig det? Är jag något annat, detta är bara något som jag tror.

"Kvinnor är starka. Inte starka. Men starka"


Jag är stark på ett sätt. Jag bryter inte ihop längre. Istället känner jag en ilska som jag blir rädd för. Det är precis som att hopplösheten, och alla sådana känslor nu har blivit till en stor jäkla boll av ilska, istället för tårar. Varje gång jag känner att jag håller på att tappa kontrollen över mina känslor, knyter jag nävarna, biter ihop käkarna, blundar hårt och andas djupt. Känner tårarna som hotade bara för någon sekund sedan kryper tillbaka och ilskan tar överhanden. Händerna pumpar, precis som om jag är redo att ge det första slaget. Men det finns aldrig någon att slå.

Då känner jag min uppgiven igen, sjunker ner i soffan och stirrar in i väggen. Vill att tårarna ska rinna, vill känna sådan hopplöshet istället för ilskan. Men det går inte. Jag kan inte bryta ihop.


Vad är det som hänt? Jag som kunde gråta så fort något gick emot mig.

Jag kröp ihop i ett hörn av soffan och kunde sitta där, hulka och tro att jag aldrig skulle kunna sluta.

Bli svullen i hela ansiktet, en näsa som det inte gick att andas igenom...


Jag skulle behöva det igen. Släppa ut känslor och få ett "psykbryt".

Men något håller emot, jag kan inte förklara. Men jag måste få ur känslorna på något vis, eftersom jag inte pratar med någon längre. Håller allt inte, vill inte tynga någon, och när jag känner att jag kan, fastnar orden i halsen och jag låssas som att det regnar och börjar prata om något annat.

Jag vill men kan inte.





 


And are you terrified by sadness?

Or have you given into madness?

You're running out of places to hide

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maddä Andersson - 2 april 2014 19:49

Länge sedan man uppdaterade här igen. Men det är knappt att jag har datorn i gång längre, och när jag väl har det så tittar jag på film eller söker jobb. Är ju som sagt var arbetslös, men håller på att söker. Sökte ett jobb förra veckan uppe på stan,...

Av Maddä Andersson - 2 januari 2014 18:12

Sitter och väntar på att degen i ugnen ska bli klar, så jag kan få baka ut nästa deg och kasta in den. Länge sedan jag bakade, hoppas det går bra! Ser inte ut som att den sista degen kommer ta sig.   Nyår var faktiskt helt okej, massa trevligt fo...

Av Maddä Andersson - 30 december 2013 22:55

Oj oj, det var ett tag sedan igen som man var här inne. Men har inte kännt för att blogga överhuvudtaget. Vet ju inte ens vad man ska skriva? Kan i alla fall säga att jag trivs i min lägenhet :) Nära och bra till jobbet. Har ju även skaffat mig en ...

Av Maddä Andersson - 30 september 2013 12:18

Fruktansvärt länge sedan jag bloggade. Hade faktiskt glömt bort den helt. Vet inte varför jag skriver nu heller.. bara en massa ångest och svamel. Men i morgon ska jag flytta till en egen lägenhet. Flytta hemifrån, det börjar kännas nu. Men det tro...

Av Maddä Andersson - 10 februari 2013 17:54

Var som sagt ute med hipp hopp idag i skogen :) hade sällskap av hannele och Birgitta. Hästen skötte sig fint, inge busigheter hade Han fast Han var så glad :) såg tre rådjur som var jätteintressanta, och söta. Känns att man fick rensa skallen ett ta...

Ovido - Quiz & Flashcards