Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Panikångest

Av Maddä Andersson - 29 april 2010 21:42

Kände i dag att något var fel när jag vaknade. Klumpen växte ju närmare skolan jag kom, men jag försökte tränga undan den, och det gick ganska bra. Humöret fattade eld så fort det hände en pytteliten grej inne i köket, men jag tror att alla känner mig kanske väl vid det här laget att dom tog det med en nypa salt. Lunchen kom och gick, gästerna var nödja med maten och allt och sedan var det våran tur att äta.


Tror klumpen växte när några klagade på att köttet var segt och kallt. Kom igen, gästerna är ändå det man ska vara noga med. Jag vet att kan kan säga mycket och klaga. Men i dag försökte jag säga stopp.. vet inte hur det gick med det.

 Sedan gick jag ner till anders, sa en grej som jag inte har sagt i det öppna till någon. Då smällde det..

Hjärtat började göra ont och jag blev lite rädd. satt mig på golvet inne på toaletten och gömde mig ett bra tag, och det slutade göra ont. När jag reste mig upp så började hjärtat rusa på mig, jag har aldrig varit med om något värre. Och jag blev livrädd. Det gjorde så ont i bröstet på mig och jag springer ner till Lunis som säger att jag ska gå till syster. Hon måste ha trott att jag skulle föda barn så som jag stormade in. Kände då att tårarna hotade i ögonen på mig, och hon känner på min puls och säger att det är nog ingen hjärttattack utan panikångest.

 Det är då allt brister. har aldrig i hela mitt liv, ALDRIG fallit ihop så där, snyfftat som ett hjälplöstbarn, inte inför någon. aldrig så att någon har hört. Men det brast totalt. Hjärtat skenade iväg och jag kom ingenstans på minst en halvtimme.


Efter fem minuter brister det igen när jag har kommit in i köket. Hjärtat rusar iväg och jag kommer inte längre än till hissen, orkar inte gå någonstans, hjärtat gör så ont. dom andra går ner och jag ber jens att ta upp lunis. han blir ju helt förskräckt när han kommer upp, och det slutar med att jag sitter ett tag med honom och pratar.


jag skriver inte ner allt här. jag kan inte och jag orkar inte. Jag blir rädd när jag skriver, eftersom jag är så rädd att det ska hända igen. Höll på att få något nu under kvällen, men ringde till tiger så mina tankar kom på annat håll. 

Men ska försöka sova snart, har inte ätit hellet, men känner att jag inte orkar, kroppen är för slut för det....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maddä Andersson - 2 april 2014 19:49

Länge sedan man uppdaterade här igen. Men det är knappt att jag har datorn i gång längre, och när jag väl har det så tittar jag på film eller söker jobb. Är ju som sagt var arbetslös, men håller på att söker. Sökte ett jobb förra veckan uppe på stan,...

Av Maddä Andersson - 2 januari 2014 18:12

Sitter och väntar på att degen i ugnen ska bli klar, så jag kan få baka ut nästa deg och kasta in den. Länge sedan jag bakade, hoppas det går bra! Ser inte ut som att den sista degen kommer ta sig.   Nyår var faktiskt helt okej, massa trevligt fo...

Av Maddä Andersson - 30 december 2013 22:55

Oj oj, det var ett tag sedan igen som man var här inne. Men har inte kännt för att blogga överhuvudtaget. Vet ju inte ens vad man ska skriva? Kan i alla fall säga att jag trivs i min lägenhet :) Nära och bra till jobbet. Har ju även skaffat mig en ...

Av Maddä Andersson - 30 september 2013 12:18

Fruktansvärt länge sedan jag bloggade. Hade faktiskt glömt bort den helt. Vet inte varför jag skriver nu heller.. bara en massa ångest och svamel. Men i morgon ska jag flytta till en egen lägenhet. Flytta hemifrån, det börjar kännas nu. Men det tro...

Av Maddä Andersson - 10 februari 2013 17:54

Var som sagt ute med hipp hopp idag i skogen :) hade sällskap av hannele och Birgitta. Hästen skötte sig fint, inge busigheter hade Han fast Han var så glad :) såg tre rådjur som var jätteintressanta, och söta. Känns att man fick rensa skallen ett ta...

Ovido - Quiz & Flashcards