Alla inlägg under maj 2009

Av Maddä Andersson - 5 maj 2009 07:44

satt i går uppe till kl var tolv och skrev läxa. Fick några klara, men har några kvar. Antar att det bara är att bita ihop och skriva mer i kväll. Men känner mig så himla trött nu, har precis kommit ut ur duschen, men vaknade inte till av den ändå. Tänkte först skippa skolan, men myggbetten på min fot gjorde så att jag inte kunde somna om. Varför måste det finnas myggor för ? hatar myggbett ><


Sedan i dag ska vi stå i metoden i skolan och rensa fiskt. Jippie ! eller kanske inte, men direkt tråkigt eller äckligt är det ju inte som så många andra tycker.


Måste väl ta och göra sig i ordning till skolan, se till så att håret torkar och slänga på sig kläder sedan är man klar. Behöver inget mer när man ska stå i ett kök.  Ska även ringa och beställa tid för en ny tatuering :D


nä jag hatar när det blir morgon, jag har inte alls någon lust att gå upp till skolan, det är bara pina och elände just nu känns det som. Våran klass går ju så bra ihop, och jag känner att jag snart inte bryr mig om någon längre. Dom kan ta hand om sig själva.. men det är bar att bita ihop, slutar ju om ett år eller så.. ><


hej då på er

Av Maddä Andersson - 4 maj 2009 23:00

allt jag vill är att få leva för mig själv
fatta egna beslut
få bestämma själv
Inte ha några förväntningar på sig
Att få ha en egen vilja

jag är instängd
jag får inte välja om jag vill ha körkort eller inte
vilket jag inte vill ! jag har inte fått bestämma det själv, och bara därför så vill jag inte ha något fucking jävla körkort !
jag måste alltid se upp med vad jag säger och hur jag säger
annars är det bråk för resten av kvällen

jag har aldrig fått höra av dig att jag duger som jag är
att jag är fin som jag är
det enda jag har fått höra är att jag är tjock
och att jag inte kan leva som jag gör
att jag måste ändra på mig för annars kommer ingen att vilja leva med mig
att jag måste ändra på mitt sätt att vara
acceptera säger jag i stället

men jag vill inte att folk ska tycka om mig
jag gillar mitt sätt att leva
som om jag inte bryr mig
jag vill inte ha personer som gillar mig
inte allt för många
skulle inte orka med det
få lov att vara trevlig hela tiden
det måste jag nu ändå, vissa personer kan jag helt enkelt inte såra
fast jag skulle vilja

just nu sitter jag och gråter
egentligen bara för att jag inte fick se klart teveprogramet för farsan
men just nu är det inte löjligt, att gråta för det där lilla
inte när man har levt med en farsa som har struntat fullständigt i en i 18 år
bara gjort det som han själv velat
jag märkte inget när jag var liten, men nu när jag är stor och ser tillbaka
märker jag vilken ursel pappa han egentligen var
lämnade mig ensam på helgerna när jag skulle ha varit hemma hos honom
jag var 8 år !
Man lämnar inte en 8 åring hemma, för att du själv skulle ut på dans
jag var hemma hos dig 6 dar i månaden på den tiden
och du tog inte vara på den

det finns så jävla mycket jag skulle kunna skriva om min farsa
som aldrig har funnits där för mig när jag har behövt honom
frågan är om jag någonsin har behövt det
jag har ju liksom aldrig haft han där, så jag har alltid frågat andra

vill inte vara hos min pappa mer
men jag måste nu, eftersom jag måste ta det där jävla körkortet
skulle vilja vara hos dom andra släktingarna
men dom har ju vänt ryggen åt mig sedan roger föddes
så nu är min rygg vänd mot dom
och jag vill inte invardera någon av mina kompisars hem
bara för att jag inte vill sova hos pappa.

snälla hjälp mig
det är så jävla mycket just nu
jag trodde att allt höll på att bli bra
men min far bryr sig bara om sig själv
han slängde ut mig från teven för att han skulle sova
annars så skulle han väcka mig halv sex i morgon bitti om  jag skulle se mer på teven
minsta lilla just nu som farsan gör
får mig att gråta, eftersom jag... faktisk så vet jag inte
allt är så jävla fuckt up nu

fan, jag som trodde att saker höll på att bli bättre...

Av Maddä Andersson - 3 maj 2009 21:00

i dag har jag varit nervös. Jag har harf något att se fram emot. Något nytt. Det har kännt så kul, eftersom jag ser mitt liv som ganska händelselöst. Jag har mina rutiner om vad jag ska göra om dagarna. Det är inget jag riktigt gnäller över. Bäst är det ju när skolan slutar och jag kan dra mig tillbaka hem till stallet. Det är ju ändå där som jag trivs bäst.


Men i dag har jag varit spänd och förväntansfull. Jag skulle göra något som jag aldrig gjort förut och jag var helt säker på att det skulle gå åt helvete, såg en massa blodiga bilder framför mig. Men det gick bra, och med träning kommer jag snart att kunna göra det själv :)


Det känndes så skönt att ha något att se fram emot, inte bara den gamla vanliga visan som man hela tiden hör. Nu har jag fått göra något nytt, och nu känns mitt liv väldigt bra igen :) det svarta molnet är att jag inte kommer att kunna träffa hästen förens på onsdag :( men det är bara att stå ut...



hej då allihoppa, i morgon är det måndag ><

Av Maddä Andersson - 1 maj 2009 15:27

i går var det valborg, det var kul :) var hemma hos en i söderbärke, med grillning och vattenpipa :D sedan drog vi upp till ludvika, men vi skulle ha stannat kvar i söderbärke, för det var bara fjortisar som var ute.. men det kunde ju inte vi veta när vi åkte upp :P Morsan kom sedan och hämtade mig och sedan när jag kom hem så gick jag och la mig.


Drömmde konstigt i natt. Eller det har jag gjort länge nu. Jag får inget grepp om drömmen, bara att den stör mig. Det känns som att det är ett annat liv jag ser, kanske ett som jag vill ha. Jag har bara vaga fragment av drömmarna, det känns som att jag åker fram och tillbaka i ett mörker. Det känns som att... jag vet inte, det går inte att förklara. Jag förstår det inte ens själv.


Snart ska jag åka till stallet och träffa min häst igen :) blir till att borsta lite mer på han i dag, hann inte i går riktigt. Men han rullar sig i dammet ändå, så vad spelar det för roll igentligen ? >< haha


men ha det så bra allihoppa :)

Ovido - Quiz & Flashcards