Alla inlägg den 4 december 2009

Av Maddä Andersson - 4 december 2009 22:23

När jag öppnade en ny sida för internet, så kom jag in på msn, som är startsidan. På sidan, med lite mindre bilder så står det med stora bokstäver: Osexigast i Hollywood. Herregud tänkte jag, men ändå fångades jag av rubriken, vilket jag tror att det är minst ett tusentals personer till som har gjort det.


I början på året så hade The People Magasin utsett Hugh Jackman till den sexigaste mannen som levde, alltså The sexiest man alive, och nu har dom gjort en ny undersökning, så den titeln har Johnny Depp snappat åt sig. Grattis till båda två vill jag säga :) Det är ändå något som man vill bli utsedd till, den snyggaste på jorden eller något annat, få en Oscar för sitt skådespeleri i en film etc. Det är bra saker, och det får folk att må bra.


Men tillbaka till det jag började skriva om. En sajt Moveiefone har gjort en undersökning som är en motsvar till det The People Magasin gjorde, alltså inte den sexigaste i Hollywood, utan den Osexigaste. Och den titeln gick till Gary Busey. Visst, jag gick in för att se på bilderna, och ärlig som jag är kan jag säga att det var inte mycket för världen. Men det gjorde ont i mig att veta att det är någon som har suttit och tittat på bilder på skådespelare för att sedan utse den osexigaste i världen. För Hollywood är världen, det som händer där kommer ut till världen. Det gjorde ont i mig för, visst jag tyckte att han var ful, men jag blev så ledsen för hans skull, att han har blivit utvald till den fulaste. Är det verkligen något man vill säga till sina barnbarn?:

- Du vet du vad, för flera år sedan blev jag utsedd till den Osexigaste Mannen i Hollywood.

Det tror jag inte. Och om det fick mig att må dåligt, hur känner inte han sig då? Det måste vara fruktansvärt att gå ute på gatan och det kommer fram en snubbe och säger:

- Du jag såg dig i tidningen i morse, du är fulast av alla här.

Det kan inte kännas bra. Varför kan inte all media bara visa upp den fina sidan av sådana här saker. Inga utvärderingar om vem som är fulast, vem som har gjort sämst i från sig detta år etc. Tycker att dom bore kunna hålla sig till Den Sexigaste Mannen istället. Det får ju folk att må bra, inte bara den som blir utsädd till det, utan den som sitter och läser det sen. Jag gillar Johnny Depp skarpt, han är en grym skådespelare som verkligen kan spela så många olika roller, han är klart värld att bli utsedd till den Sexigaste Mannen. Detsamma med Hugh Jackman, han är min idol och är också en grym skådespelare. Får jag läsa något sådant här om mina Idoler, att dom är bäst eller snyggast i något så blir jag och må bra.


Men den här Gary Busey, visste jag inte ens att han existerade, och ändå blev jag att tycka så synd om honom, undrar då hur hans fans känner sig..


Jag ska säga så här: Jag är så jävla trött på allt som media trycker i oss, hur man ska se ut, vilken längd och form man ska ha på håret, beroende på vilken form ditt ansikte har, dom säger även att så här smal ska man vara när man har barn, "titta hur smal Angelina Jolie är, hon har barn i magen, det kan man inte tro", inte undra på att (specielt flickor), känner sig fula, och antingen bantar och får anorexia eller liknande, eller äter för att dom mår dåligt, och får istället diagnosen Fetma jävel.

Var det någon som såg på Generation Fett i går? Jag såg en halvtimme på det och dom två grabbarna som var med var dom två skönaste typerna jag varit med om. Dom åt precis allt, och var Shoppoholics, och dom sa att dom har varit till läkaren och kollat sig och som dom sa:

- Vi är friska, men väldigt kraftiga, vad är det för fel på det?

Dom hade en sådan glädje att man kunde inte göra annat än att älska dom. Det tycker jag visar att man behöver inte se ut på ett vist sätt, utan man ska bara hitta den där gnistan som bara tillhör en själv och sedan är man där. Att hålla den nivån som dom där två killarna hade, det kan inte vara lätt.


Men försöka komma tillbaka till ämnet: Vem vill vara den som utser folk till att vara fulast i Hollywood? Och vem vill bli utsedd till det?

Dumpa alla dom dära kategorierna och lev ett eget liv istället för att sitta och förudmjuka människor. Men nu börjar jag bli väldigt trött, så jag känner att jag måste sluta skriva för jag halkar bara bort från ämnet :P Men detta är ett inlägg som jag aldrig har skrivit förut, så jag är nybörjare på att skriva sådana här saker, annars skriver jag ju bara om mig själv och vad som händer i mitt liv.


God natt allihoppa 

Ovido - Quiz & Flashcards