Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

svensk sommar

Av Maddä Andersson - 18 juni 2009 12:17

nu är jag här igen.. å sommaren suger >< regn regn regn regn hela tiden ! och jag som ska åka moped till jobbet, dyngsur kommer jag att bli det vet jag.


Men för övrigt så har jag blivit en lycklig människa igen. Lycklig och lycklig, men jag är inte olycklig, känner mig inte längre lika värdelös eller ful som jag gjorde förut. nu har jag börjat sett mig med andra ögon.

och så har jag gått ner tre kg, eller hade gjort det när jag kollade förra veckan, det kanske har blivit ett kg till. Det känns skönt.


beställt tid för ny tatuering har jag åxå gjort, nu jävlar ska jag tatuera mig i sidan, gråta kommer jag att göra >( men smällar får man ta ! ska tillbaka till um nästa vecka åxå, skulle dit igen. men men, är det något nytt som händer i mitt liv? Jo, jag har fått en ny kompis, helt otroligt snäll och underbar, det är något som jag verkligen inte vill ska rinna ur sanden.


och det är kanske det, det kanske är därför som jag kan se mig i spegeln igen. Jag har träffat någon som ser mig. För den jag är. jag har inte behövt spela, jag har inte behövt tona ner på mitt sätt att leva. Jag har varit den jag är och har blivit acepterad. Det är den bästa känslan på länge.


Måste säga åxå att min demon är borta från mitt liv. ! Så mycket smärta, så mycket ilska och gråt som det har varit det senaste året jag har inte varit med om tidigare. Men nu, jag kan tänka på honom utan att hjärtat hugger. Han smyger sig inte in i mina tankar längre, då när jag är som mest sårbar, det är då jag känner att jag inte orkar mer. Men nu, nu jävlar är du borta ! hahahaha ! :)


nä, jag är nog tillbaka på rätt väg, jag kan se mot horisonten och jag ser faktiskt en framtid för mig med, jag har mina kompisar, och framför allt så har jag min häst. Hur töntigt och fjortis som det låter så hade jag inte sutit här om inte jag hade hästen, jag hade inte levat kvar på denna jord.

Men nu kan jag se solskenet igenom regnet <3

 
 
Ingen bild

Tiger

18 juni 2009 18:37

ja du slapp ju jaga ko idag iallafall!;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maddä Andersson - 2 april 2014 19:49

Länge sedan man uppdaterade här igen. Men det är knappt att jag har datorn i gång längre, och när jag väl har det så tittar jag på film eller söker jobb. Är ju som sagt var arbetslös, men håller på att söker. Sökte ett jobb förra veckan uppe på stan,...

Av Maddä Andersson - 2 januari 2014 18:12

Sitter och väntar på att degen i ugnen ska bli klar, så jag kan få baka ut nästa deg och kasta in den. Länge sedan jag bakade, hoppas det går bra! Ser inte ut som att den sista degen kommer ta sig.   Nyår var faktiskt helt okej, massa trevligt fo...

Av Maddä Andersson - 30 december 2013 22:55

Oj oj, det var ett tag sedan igen som man var här inne. Men har inte kännt för att blogga överhuvudtaget. Vet ju inte ens vad man ska skriva? Kan i alla fall säga att jag trivs i min lägenhet :) Nära och bra till jobbet. Har ju även skaffat mig en ...

Av Maddä Andersson - 30 september 2013 12:18

Fruktansvärt länge sedan jag bloggade. Hade faktiskt glömt bort den helt. Vet inte varför jag skriver nu heller.. bara en massa ångest och svamel. Men i morgon ska jag flytta till en egen lägenhet. Flytta hemifrån, det börjar kännas nu. Men det tro...

Av Maddä Andersson - 10 februari 2013 17:54

Var som sagt ute med hipp hopp idag i skogen :) hade sällskap av hannele och Birgitta. Hästen skötte sig fint, inge busigheter hade Han fast Han var så glad :) såg tre rådjur som var jätteintressanta, och söta. Känns att man fick rensa skallen ett ta...

Ovido - Quiz & Flashcards