Alla inlägg under juli 2010

Av Maddä Andersson - 10 juli 2010 23:24

jag lovar det gör fan det ! och det blir tamefan värre på sommrarna när det är typ är 40 grader i köket ><


men hur ska man sumera denna dag ? var väl lite jobbigt där när man kom in vid tolv, men det kändes bra att allt lades åt sidan sen när kvällen körde igång med alacarten, och jag måste säga att alla, både servitriserna och köket skötte sig kanonbra ! maten kom ut fort, det var inget överstressande, och det var ingen som blev irriterad och arg på någon (inte vad jag uppfattade från köket i alla fall). Kunde verkar vara supernöjda med kvällen :)

Stod i kalla i dag, och hade hand om förrätterna och desserterna, kändes så jävla skönt att slippa trängas med det varma i det pyttelilla köket >< så det fick rickard och emil fixa :P


Men men, alltså fasiken också, efter igår, det kändes fan riktigt, och har gått runt med ett leende hela jävla dagen :)

Av Maddä Andersson - 9 juli 2010 13:54

i dag vet jag faktiskt inte. Ska börja jobba halv fem, tvungen att åka in tidigare efterom det är mycket som ska förberedas. Sen då ? kanske sova hos tiger ? eller om jag åker hem, vill ju fixa med lillen i morgon innan jag börjar jobba, nu ska jag få igång den lilla skiten, det har faktiskt blivit kul igen :)


Snart är detdags för tatueringen också :D längtar som fan, men är som vanligt nervös. vill också ha någon text till,men i sådana fall får jag sätta dit en senare, för har inte kommit på någon än...



du är i mina drömmar, natt som dag, och i mina andetag. Jag kan inte se mitt liv utan dig, men vad du än väljer så finns jag här för dig <3

Av Maddä Andersson - 9 juli 2010 00:39

det är fel, men ändå så himla rätt...

längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar !!!


egentligen ska jag inte göra det, men nu skiter jag i var moral och allt sådant heter !

så nu vill jag att den dagen ska komma fort fort fort !

Av Maddä Andersson - 6 juli 2010 23:14

I dag har jag ridit barbacka för första gången på något år. Jag höll på med lillen i hagen och han var hur pigg och glad som helst. Morsan var uppe vid helena, henrik var där också och lassade hö. Så morsan kommer ner och frågar om inte jag kan gå upp med blazie till paddocken för mamma ville tömköra. Så hon tog med sig gjorden och det och åkte upp igen. Jag gör i ordning blazie och slänger på henne tränset, och sedan tänker jag:

- vad fan, go for it!

Jag springer in och hämtar hjälmen, stället fram pallen och försöker kravla mig upp. Första gången for jag tillbaka på fötterna igen, Blazie den stackaren har väl aldrig haft någon barbaka på sig förut. Men andra gången stod hon still, och var hur fundersam som helst på vad fan jag höll på med. fram till vägen vågade hon knappt röra sig, men sedan släppte det och jag dinglade där med fötterna i joggingskor, mjukisbyxor och en t-shirt. Solen var på väg att gå ner, på åkrarna lucktade det nyslaget hö, och ute på en så stod en traktor och brummade, medans henrik och några fler höll på med höt. Sommarkänslan slog mig som ett slag i magen, även fast jag fick sitta och vara beredd, eftersom blazie är en riktig märr och det kan slå slint i skallen på henne utan förvarning. Men ändå, och vad passar inte då att nynna på om inte låten från ronja rövardotter, den där som ajg alltid brukar vissla.


Morsan höll ju på att strypa mig då da när jag kom fram, men jag kunde inget annat än att le mot henne och bara skratta åt alla hennes småskäll hon försökte sig på, och efter ett tag så gav hon med sig. Efter att morsan var klar med hästen så gick jag hem med henne, för det var så mycket bromsar och blazie pallar dom inte, (då har jag ingen lust att sitta på, inte ens med sadel) och när vi kom tillbaka så duschade både jag och hästen. Det var meningen att jag skulle durscha hästen men hon leker så med vattnet, att jag vara snart lika blöt som hon.


NU är det sommar för mig, går man utanför dörren här så luktar det starkt av nyslaget, friskt hö, myggen (även fast dom alla kan DÖ) surrar och himlen är fortfarande ljus, och jag har ridit barbacka. Det enda som fattas nu är en galopp, antingen över en åker eller inne i skogen, det spelar ingen roll, men det är inte förens DÅ det är sommar :)

Av Maddä Andersson - 5 juli 2010 19:49

Förlåt mig för allt jag sagt, det kan inte kännas lätt för dig, och förstår dig, har varit där själv, och jag kan inte säga hur du ska göra.

Jag skulle aldrig ha sagt det där, det var svårt för mig att säga, men det kan inte alls ha varit lätt för dig att höra. Men jag kände att det måste fan ut, .

Nu skämms jag för det som tusan, jag skulle ha hållit käften, så kunde jag ha svalt allt, så som jag har gjort i så många månader och vi hade kunnat forsätta där vi var. all eld slocknar om man inte håller den vid liv, eller hur ? Men det kommer nog ta ett tag innan jag kan kväva min....


förlåt mig för allt, men vi kommer igenom vadsomhelst. Men förlåt... förlåt...



<3

Av Maddä Andersson - 4 juli 2010 02:15

Eller säger man god natt ? kl är 02:15 och jag har ju inte somnat än så för mig är det natt än så länge. Men denna dag så fyller i alla fall Moa 7 år :)

Haft fullt upp denna vecka på piren, har varit grillmästare i går och i dag, och i dag stod jag nio timmar vid två grillar med full fjös i och en stekande jävla sol rakt i ögonen >< hmm inte skönt, och i har jag har nog serverat över 200 grilltallrikar, kändes en gång som att vara tillbaka i skolan, kön fram till mig var sju mil lång ! O.O haha, men det har ändå gått väldigt bra :)


ledig i morgon, eller ska jag säga i dag ? skönt som fan ! sova lite granna, utan att känna att jag behöver gå upp ^^


aja, orka skriva mera

puss hej, vill verkligen ha dej ! <3

Av Maddä Andersson - 1 juli 2010 00:51

 Nu vet jag vilken väg i korsningen jag ska åka...

Det är bara det att gasen inte riktigt fungerar och handbromsen vill inte riktigt släppa...

  

Ovido - Quiz & Flashcards