Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Maddä Andersson - 17 januari 2011 21:49

Mig själv: Oj det är svårt.. alla som läser det här känner väl mig? Jaja, jag heter Maddä, snart 20 år och får gå in på systemet ;) Jag bor mitt i skogen i dalarna som heter saxehammar.Med mamma, lillasyster och styvpappa + en bror som har flyttat hemmifrån. Plus alla våra djur! För tillfället är jag arbetslös, söker lite jobb och så, men jobbar mest på att "jag" ska komma tillbaka från en ganska lång deprision. Sitter väl mycket vid datorn, kompisar träffar jag väl inte så mycket, men försöker ändra på det, är en ensamvarg. Älskar att läsa böcker och såklart är jag i stallet :)


Min Häst: Eller rättare sagt ponny. Har en liten Shetlandsponny som heter Tombo Jagger, men som för övrigt kallas för Lillen, född 2005. Han är helt svart, inga tecken alls och har ett överbett på ca sju centimeter. Men han är tjock och glad så han äter då som han ska och kanske lite för mycket. Han är en mycket social liten kille, som jag brukar ha med mig som en hund. Älskar att träffa nya hästar, även fast han skrämmer skiten ur dom, och att se ifall folk har godis med sig.

Han är en duktig liten häst under utbildning, igenom tömkörning, eftersom han är lite liten för mig :p Han älskar att jobba och träna, och har faktiskt kommit en bra bit på väg, där alldeles i början :)

Av Maddä Andersson - 17 januari 2011 13:11

Sitter här och funderar om jag ska skaffa mig en ny blogg... har funderat på det förut och det känns som att det kanske är tid för det nu... fast jag vet inte. Kommer inte på något bra namn till den nya, är så nöjd med det jag har. Dessutom så vet jag inte någon riktigt bra plats heller, blogg.se har jag redan tydligen varit inne på, så den är det bara att skita i. jaja, för jag känner att jag ville inte ha kvar alla gamla blogginlägg längre, men känner ändå att det vore lite synd att ta bort dom också... Skulle även vilja starta en blogg för att kunna vara helt anonym och kunna skriva om vad jag verkligen tänker, utan att vara rädd att fel ögon ska se det.

Vill även börja en ny blogg eftersom jag håller på att börja ett nytt liv, där jag ska ta mer ansvar för mig själv och världen runtomkring... då känns det lite fel att ha det gamla kvar... men vi får se vad som händer... antagligen så blir jag kvar :)


Men ska snart åka in till smedjebacken och in på arbetsförmedlingen... måste fråga lite saker om stämpling och sådant tråkigt ><


Men efter det så ska jag träffa min ängel !!!! Har inte sett henne sedan nyårafton så igår ringde jag henne och sa att nu var vi tvungna att träffas, eftersom det var så länge sedan. Lite skönt har det väl varit i alla fall :P eftersom vi typ har bott ihop det senaste året.... eller det är ju fasiken mer O.O haha :) Nä men ska väl ta och börja fixa mig ordning nu, sedan åka... om jag kommer uppför våran lilla backe här... det är bara is ! !!


Och ikväll ska jag nog hitta på något med lillen igen, han fick stå igår. Går ju att vara i hagen nu, paddocken är väl också bara is, och han har ju inga skor, och skogen är ju bara is där också....

 nä nu är det något utanför här som låter... måste gå och titta...

Ovido - Quiz & Flashcards