Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Maddä Andersson - 24 januari 2011 22:53

nä blir nog dags att krypa i sängs nu. Blåsa ut alla ljusen och tvätta bort kladdet i ansiktet.. alltså sminket ^^ Ska upp i morgon och följa med in till ridhuset med mamma, efter det ska jag i alla fall damsuga, sedan får vi se vad världen hittar på :)

känner mig lite positiv nu, kanske är det för mysfaktorn?

Av Maddä Andersson - 24 januari 2011 21:47

Ja som alla nästan vet så bor jag ju i en lägenhet under garaget hemma vid mamma. Och nu så har jag faktiskt börjat fått lite mysfaktor här nere. Har gått och plockat och haft mig i dag, massa ljus nu som är tända :)


Ja här håller jag på att smälter om mina doftljus. Kommer inte ihåg vad det är för doft på denna, men det luktade då spya i köket när jag smälte den. Annars luktar den väldigt gott :P


     

Ser nästan ut som en drink med :)


  

Så här blev det att se ut inne vid min toalett. Mysigt med lite ljus :)


     

Tog även ner en sådan där hängare, grymt bekväm att ha, eftersom mitt stackars bord inne i badrummet höll på att kollapsa av alla grejer jag hadde ><


Lite dagsljus på det hela också :P


  

Fick ju en fin glasskål av bror och hans tjej i julklapp, tyckte att den passade perfa bredvid spisen med lite tända ljus i :)


      

Min lilla hylla med Marilyn Monrore :)


  


Och mitt vardagsrumsbord aka databord och säng som soffa :) fiiint det !!


Funderar även på att möblera om lite, har inte bestämt mig än.

Av Maddä Andersson - 24 januari 2011 19:34

Om jag har morgonfodring i stallet så säger jag alltid god morgon åt hästarna. Sedan blir det höt som ska slängas in åt dom, blir blazie först, sedan ettan och sist lillen. Efter det så ska dom stora ha sitt foder, och där brukar det också bli så att blazie får först och efter det ska hon också ha sitt betfor.

Undertiden när dom äter så brukar jag gå in och sova en timme till om jag kan, och sedan så är det bara att byta täcke på dom stora, eventuellt så får lillen också, beror på hur vädret ser ut. Efter det så blir det antingen Ettan ellet Blazie som går ut först i hagen, och sist lillen.

Känner jag mig pigg nog så mockar jag åt Blazie och lillen och fixar vatten åt alla.


Har jag kvällen så ser det nästan likadant ut. Våra hästar får sitt foder på eftermiddagen när dom kommer in, på kvällarna så får dom bara hö, plus betfor och luzern. Ettan får sitt betfor först, efter det får Blazie sin luzern, och sist får lillen en sked med betfor. Sedan mockar jag alltid, eftersom hästarna har stått inne en stund och sedan är det godnatt..


Tror att det är ungefär så som en dag ser ut för mig i stallet :P

Ovido - Quiz & Flashcards